Monday, June 14, 2010

~pendapat aku...~

tujuan aku wat blog nie bkn sbb aku nk jaja kisah idop aku pd smue owg...
tidak same skali..
aku cume ingin mcari tmpat utk aku mnjadi lebih tenang, tenteram setelah ape yg aku alami sehari-hari...
sbelum nie aku luahkn pe yg aku rse at blog mypes n aku 'hide' kn dr tntonan umum...
p aku ingin kisah aku leh jadi pngalaman n pngajaran utk owg len...
nie adalah ckit luahan atie aku d blog mypes....





"If you love somebody, let them go. If they return, they were always yours. If they don’t, they never were..."

aku suke dgn ayt at ats nie...ia mnunjukkan yg jdoh utk kite ttap ade...ia x kemane..
owg2 salu ckp, klau da jdoh, x kemane...hmm...secare jujurnye, aku x tau pe yg aku cri..pe yg aku nk, pe yg aku pnye....aku selalu berada dlm situasi ketidakpastian...hale tuju idop aku pn, aku x nmpak..p aku da nmpak pe yg aku minat, ape yg sesuai dgn jiwa n ragaku..

aku skang dlm proses mcari MR.RIGHT aku...dlm mypes nie, aku jmpe dgn mcm2 owg..dr owg yg baek2 shinggelah seterok2 manusia..hihihhh..!! aku bukn nk kutuk, p llaki yg aku cri..aku x jmpe ag..de la bberape owg yg menarik perhatian aku, p x ckup ag utk meyakinkn aku bhwa die la putera aku..hmm..ye! aku mmg seowg yg CEREWET dlm mncari psangan..selama 20 taun nie, salu aku yg memutuskn hbungan..aku x jmpe pe yg aku nk dlm MR.RIGHT aku..aku da pnat.....

aku mgamalkn prinsip~MR.RIGHT 2 yg akn jage aku, bimbing aku, support aku dlm ape keadaan skali pn, mnceriakan aku dikala aku suram, memujuk aku dikala aku berade dlm situasi yg kurang myenangkan, menemani aku dikala aku keseorangan, membri kate2 smangat pd aku agar aku tros kuat....aku sbenarnye x kuat..aku lemah sgt2..dlm keadaan skang, aku lbih suke x memikirkan msalah yg aku hadapi..p aku lbih suke mnceriakan owg len dgn mndgar msalah diowg..aku lbih suke berade disisi mreke yg memerlukan teman utk meluahkn perasaan...dgn care 2, sedikit sebnyak aku dpt melupekan msalah yg aku hadapi..mbr2 aku la mguatkan smangat aku, wlaupn mereke x sedar..aku syg mbr2 aku..

selame 20 taun aku idop nie, blom 1 pn bnde yg aku wat..mgembirekan aku..aku x jmpe ag care yg leh wat aku puas..aku kdang2 mgalah, myerah, bputus ase...p aku tau, masih de ag yg syg at aku yg x de pe2 nie...yg paling jelas, Tuhan..tiap kali aku solat, aku mntak Dia kuatkn smangat aku, beri aku petunjuk, maafkn sgale kesalahan n kesilapan yg aku wat...alhamdulillah, aku kuat...sbb Dia Maha mendengar setiap keluhanku...


sedikit sbyk aktiviti aku at mypes nie, mgurangkn tekanan yg aku hadapi..keluhanku jugak bkurang...p ttap, aku nk cr owg yg betul2 tepat utk aku...aku bingung..p aku x menaruh harapan @ yakin yg aku akn jmpe dlm wk2 yg terdekat nie..aku tutup smentare pntu atie aku utk mane2 llaki..wlaupn ye owg yg aku admire..aku sedar n aku pham yg aku x spatutnye mnyerah, p aku x yakin yg aku akn jmpe..biar la mase n keadaan yg menentukan...atie aku kosong..

puteraku, dimanakah kau.....aku menantimu, jika kau datang kepadaku, ketukla pintu atie ku..klau kau betul mnginginkanku, tnjukkanla padaku bhawa kau mmg memerlukanku...aku menunggumu...(27-Julai-2009)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Doakn kami ye....:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Animated Pictures Myspace Comments
MyHotComments.com