Friday, May 20, 2011

~Peknen Part 5....~

its about 6month now...rse cm kejap je mse blalu....kdang2 aku tersnyum sndri...pemberian dr Tuhan, akn aku jage sebaik mngkin....insyaAllah....smakin arie, aku makin dpt rsekn 'si kecil' nie aktif dlm pewot, enth pe yg die wat...p salu mlm die aktif gerak2...mgkin die x nk gngu aku time aku ngah keje...hihihhh...
bile mlm, aku plak pyah nk tdo, bile pewot aku mgeras, tndenye die bgerak2....syukur alhamdulillah, aku diberi peluang utk merasai pengalaman nie....

Pewot semakin mmbesar, kdang2 x larat aku nk jln jejauh...hihihh....cpat penat dah skang, smput ag la...fuhhh....letih...huhuhhh...n smlm g check..berat nek ag...hahahaa.....cm x cye, berat aku skang dah msuk 50kg!! x pnah2 smpai 50kg sbelum nie..baby..oo baby....mkn byk2 taw....:)

baby girl Pictures, Images and Photos

ok, lets talk about what happen to me dat day...act, wlaupn berat dah nek...2 tndenye baby ckup mkn...fine..
p HB(hemoglobin) aku trun...kire oksigen dlm bdan rendah....

"Hemoglobin adalah molekul protein pada sel darah merah yang berfungsi sebagai media transport oksigen dari paru paru ke seluruh jaringan tubuh dan membawa karbondioksida dari jaringan tubuh ke paru paru. Kandungan zat besi yang terdapat dalam hemoglobin membuat darah berwarna merah..."

nurse tegur, "nape trun nie..?? awk kne nekkn alek..klau x, nnt effect kt baby awk....takot nnt klau makin truk, kemungkinan awk kne bersalin 2bln awl...." hah?? terkejot aku bile dnga....ish, arap2 x de pe2 jd at kndungan aku nie.....amin...~

ubt yg klinik bg skang aku x mkn....sbb aku dnga klau mkn kerap cgt, nnt baby akn jd besar...otomatiknye, nnt susah nk bersalin...p smlm, de pompuan nie yg sebaye aku, p dah de baby 1st pn...ye ckp ye mkn ubat yg klinik bg, dr awl peknen smpai la due date die...normal je...ye ckp rumors je 2....

yg aku taw skang nie, aku kurg zat besi....2 yg HB aku trun....so, from now aku kne mkn besi byk2....hahaha.....i mean, selain pil aku kne mkn ikan bilis, jambu batu, daging....atie ayam...pe ag enth....atie ayam mmg aku tolak tepi...sbb?? aku x mkn organ dalaman nie....x kene tekak...so, aku kne mkn ikan bilis, jambu batu sebyk mngkin....biar next month nurse terkejut tgk...hahahaha.....;p

baby boy Pictures, Images and Photos

ag 1, aku de dpt info....psl OBIMIN....ubt yg bleh kuatkn kandungan...ye la, sesetengah owg kn rahim x kuat..so, rmai yg suggest amik ubat nie...obimin gak byk vitamin2 len yg pnting...bleh wat baby jd aktif...sape yg x nk baby die aktif kn...aku pn nk...p yg x beznye, pilnye besar2....addooii...~ aku dah la lemah bab2 pil yg besar2 nie....x reti nk telan...klau telan, sure kuar alek pnye....siyes..!!

klau ckp at hubby nie, sure kne bebel pnye....melalak la aku nnt....x pe, aku nk usha dulu kt farmasi....nk tnye de yg cecair x...mntak2 la ade..plus, klau de yg manis...bgus jugak....ag senang aku nk mkn... mmg tiap2 jam aku mkn....kuikuiii....

" Ya Tuhan, Kau lindungilah keluargaku, kandunganku ini dr segala malapetaka, dr segala bala bencana....Kau berikanlah kami kekuatan utk menempuh arie2 yg mendatang, Kau pimpinilah kami agar kami sentiase berada di JalanMu.....Sesungguhnya, Kau la yg Maha Berkuase diatas setiap hamba-hambaMu ini, Ya Tuhan...."

weddings Pictures, Images and Photos


~THE END....~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Doakn kami ye....:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Animated Pictures Myspace Comments
MyHotComments.com