Tuesday, April 17, 2012

~ Coret- coret Part 9...~

Akibat terlalu bz, x sedar dah sebulan x update blog nie....hihihh....semuanye sbb Si Buah Aie...heheee....melihat die membesar, melihat perkembangan die, mmbuatkn akux  sedar mase cpat berlalu.....skang die dah melepasi 6bulan, x lame ag nk msuk 7 bulan...bermakne die dah hampir sebulan jugak menggunakn deria raenye....:)

sedikit sebanyak ia mempengaruhi kewibawaan aku sbg ibunye...aku hanye inginkn yg terbaik, yg paling terbaik utk die....p ade jugak pengaruh luar yg aku x suke....smue terletak pd aku utk truskn...bayi juga mempunyai hak utk mendpatkn yg terbaik utk dirinya, yg mmpunyai cukup bende2 baik utk perkembangan otaknye, bdannye, bg meneruskn pembesaran dan perkembangan sesuai dgn umurnye....bilamane die 'terpakse' menerima makanan yg belum sesuai utknye, aku akan menangis dlm atie.....kesian, sedih, kecewe n mcm2 ag....mcm tu ke perasaan seorg ibu?? bila ade owg len yg bertindak sebagai 'ibu' kpd anak kite?? aku akn cube sedaye upaye aku utk mmbuktikn bahawe aku juga adalah seorg ibu yg terbaik disaat Allah telah memilih aku utk mnjadi seorg ibu sejak Si Buah Atie masih dlm kandungan ag...insyaAllah.....

ok, leave that story...back to the story about my Buah Atie...
bile dah bleh mkn, aku ikot saranan kebanyakan mommies utk stat with puree...fruit/ vege....yg aku smpat wat eksperimen: puree apple, puree carrot, puree cauliflower, bubur nasi kosong, bubur nasi carrot, biskut bby(heinz, x silap la..)n yg paling penting air masak....once bby dah stat semi solid food, air msak penting utk mengelakkn sembelit.....n more important, SUSU still jd makanan utame die..while the semi solid food just sampingan sahaje...

hihihhh...ini adalah beberape reaksi die bile mkn...time nie mkn puree carrot....
1) die eksaited mkn....
2) x reti duk diam, sbb rimas bib kt leher die tu...
3) dah x nk mkn, muke msam je tu...

alhamdulillah...melihat perkembangan die, mmbuatkn aku selalu tersenyum...mudah2an, die akan membesar dgn baik....insyaAllah....


*mungkin mcm nie gak la perasaan mak bile mmbesarkn aku n adek2 dulu....hihihh.....: RINDU at penawar(x de kne mngene....) kehkehkeh....~

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Doakn kami ye....:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Animated Pictures Myspace Comments
MyHotComments.com