Wednesday, September 28, 2011

~Conteng-Conteng...~

hmm....skang citer time dlm pantang plak...lpas aku dah selamat bersalin, kire2 kul7 gak la, aku siap2 tuka baju wlaupn aku dah letih cgt..p bile tgk muke bby, atie aku tenang je..setenang air muke die...die x nanges..p mate die tertutup rapat...tido kot...huhuh....hubby plak time 2 at luar wad..die jmpe dgn adek angkt aku yg beria2 dtg trus nk tgk aku n bby...p hubby ckp ptg nnt...lpas 2 bru die msuk n tgk baby....die azan n iqamat ank kami....moga2 zuriat kami nnt akn mnjadi insan yg solehah n berguna pd mase akan dtg...insyaAllah.....

lpas smue dah setel, nurse pn anta aku alek bilik...bile dah smpai, n aku pn dah berbaring..bru la aku rse smue otot n sendi aku saket2...peh...hanye Tuhan yg taw...de sowg kakak nie gtaw aku, bile kite bersalin..smue otot kite bergerak n dah beralih kedudukan...dr ujung wmbut smpai la ujung kaki....hmm, mgkin btul ckp die....hubby teman aku jap, n then die amik keputusan nk alek uma jap...nk rehat...cian aku tgk die..x tdo sbb teman aku at wad bersalin.....so, tggal la aku sowg at wad..eh, ber2 dgn baby......dlm kul1, m.mertua aku dtg dgn adek ipar hubby, ayah mertua aku n sowg adek hubby....cian diowng, dpt tgk bby jap je..sbb wktu melawt abes kul2..doc pn dah cek bby n cek aku..n doc bg aku alek...syok btul..lpas 2, kul5 bru la hubby dtg...dgn m.long hubby n adek angkat aku, yam..huhuh....borak jap, dlm kul6 aku dah bleh alek...

pantang arie p1 - arie ke7(isnin -ahad)
isnin, aku bersalin..ptg 2 aku dah slamat smpai uma m.mertua aku, kire aku berpantang dgn die la...mlm 2, aku stat pkai bengkung, mkn pil yg kaler itam...n mlm 2 aku tdo at uma m.mertua aku dgn hubby....pd mulenye aku x biase ag..n bby slalu terbgun..nanges2..nk susu..aku lupekn smue saket2 at bdan aku n aku layan bby..wlaupn time 2 susu bdan aku x bp nk ade..sbb bru ag kn...hubby pn pham dgn keadaan aku time 2...selase smpai jumaat, aku berpantang plak at uma adek ipar hubby...ala, sbelah uma je....m.mertua aku still pantau aku ag...mandi pkai air rebus pandan...pg mnum milo dgn biskut..mkn tgh arie, nasi pnas dgn ikan kunyit bakar...2 je la...ptg, milo ag...mlm, nasi dgn ikan kunyit bakar gak..de mse, nasi dgn daging/ayam goreng...pil kaler itam 2 mmg aku x lupe la...kne mkn tiap2 mlm sbiji...sbtu, uma adek ipar aku de wat open house skali dgn potong jambul bby....so, mak n abah gerak dr jhor awl pg n smpai dlm kul12 gak la...mcm2 mkanan de, p aku x terliur cgt la....aku cume cm x than dgn air sejuk/air batu..pehh..dah la time 2 pnas, tgk owg len mnum air sejuk, aku geram btul...aku plak mnum milo pnas....p nk wat cane, aku pham....n aku tahan je perasaan...hohohoh....bile dah setel potong jambul, rmai mbr2 hubby dtg uma...mkn n borak2...mbr aku pn de dtg...ex-skandel aku dulu pn dtg dgn wife die...act, aku yg jmput wife die..sbb slame nie kitorg msj je..x pnah jmpe..so, aku amik la peluang nie jmpe dgn die.....p x smpat nk berborak...x pe la, asalkn dah jmpe...ex-gurlfren hubby pn dtg gak...dgn ibu n ayah die....hmm, aku x kesah...p enth la...



alhamdulillah, mjlis dah setel smpai mlm....arie ahadnye, aku pn gerak alek jhor dlm kul5 ptg....sayu je rse bile kne pisah ag dgn hubby....lame plak 2....sbulan lbih....ahad pg, aku nmpak air mate hubby bergenang....aku pham perasaan die...p nk wat cane kn....trime je la....huhuhuhh.....

pantang arie ke8-ke9(isnin-selase)
smpai penawar dlm kul10stgah mlm...trus aku rehat..penat duk dlm kete....isnin 2, aku trase cm jaitan aku terbukak...bile nurse dtg pg 2, mmg sah jaitan terbukak..p ckit je la...so, die suh dtg soknye...n die pn cek bby...bby kne pnyakit kuning..selase, aku g klinik dgn mak n bby....alhamdulillah, kuning baby x teruk..so, lpas nie x yah g klinik ag...n aku? pn alhamdulillah jugak, sbb aku x yah kne jait alek...sbb luke 2 dah nk sembuh, tggl tggu die cntum alek je...n aku mmg lege gile la....hohohohhh....aku mmg arap luke nie cpt baik....sekse btul...so, skang nie aku byk mnum jus oren...dgn arapan, luke cpt baik..hihihih....n de gak benang2 dah tercabut, bermakne luke 2 dah bel..tggl ckit je ag...skang pn aku dah stat berurut...utk 5 arie...peh, bez...:) menu mkn? ag bez...mak msak sayur air..sup ayam...kire aku mkn nasi, de kuah la...fmily aku mmg dah biase mkn berkuah...mmg bez la mak!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Doakn kami ye....:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Animated Pictures Myspace Comments
MyHotComments.com