Tuesday, October 11, 2011

~ Coret-Coret...~

Alhamdulillah....arie nie dah msuk arie yg ke23 aku berpantang...pejam celik, pejam celik...x sbar aku nk abeskn pantang...n jenjln dgn si kecik n hubby.....:) x lame ag genap la setaun aku mndirikn rumahtangge dgn incik Mohd Nasrul Fadli...cm x cye je...dlm tempoh 2, pahit, manis, msam, tawar smue aku dah rse....aku mmg tabik spring pd sesape je yg dah pn mndrikn rumahtangge dgn psangan masing2....pd yg blum, insyaAllah..mse anda akn tiba jugak suatu arie nnt...aku akn mdoakn...

The day We get married Pictures, Images and Photos

rumahtangge yg dibine bukn saje utk keseronokan semate2..p ye melibatkn pengorbanan yg besar utk kekal bahagie....ckp psl bahagie, aku rse smue mmg layak utk merasa bahagie dgn psangan...bahagie yg aku mksudkn adalah dgn tidak saling mnyakiti, tidak mnyalahkn sesame sndri, tidak mncari masalah yg akan mnyebab rumahtangge bergoyang.....yg paling penting, tidak MENDUAKAN.....

background Pictures, Images and Photos

luahan seseorang mmbuatkn aku terdetik....seorang sahabat yg aku sayangi, yg aku hormati, yg aku sanjungi...wlaupn umurnye jauh lbih mude dr aku..p die seorng yg tabah dlm mghadapi gelore rumahtanggenye....yg peliknye kami hanye brhubung melalui hp..dlm tempoh staun nie, skali je kami brjumpe..2 pn time aku wat mjlis akikah si kecik....but, time 2 die dtg dgn hubby die...her husband is my collegemate a.k.a my closed friends besides my girlfriends....so, of coz...i knew her from him....

pe yg mgejutkn, tetibe aku dpt taw yg die telah dipukul oleh hubby die...WHAT?? how come..??

" die ade byk pompuan blakang sy...die curang dgn sy, tipu sy...die pukul sy awk...
padahal smue slah die tp yg truk kne sy...knape die wat sy cm nie..??"

broken hearts Pictures, Images and Photos

"sy x taw nape die msti nk wat sy sakit atie..die halau sy dr uma..
snggup die wat sy cmtu..skang sy duk uma umi sy..."

"ape yg wat sy serbe salah skang nie, smpai bile sy nk biar rumahtangge sy cm nie..?
die cume berdiam dri..x pnah nk tnye khabar sy n ank kami...
sy nie bgai nk gile memikirkn jln pnyelesaian mcm sy plak yg slah..tp die mcm lnsung x nk baiki hubungan kami..sy dah bersedie nk berdepan dgn die..
trus trang awk, sy x nk ilang die..sy syg sgt ngan die..knape die x bleh nk setie ngan sy
mcm mane sy setie ngan die? sdgkn dh byk kali die curang, tp sy ttap trime n maafkn die..."


byk kali aku beristighfar bile aku tringat alek msalah nie....ye la, aku n die sesame pompuan, p de gak manusia yg x sedar dri...yg snggup cri pnyakit...yg snggup myakiti isteri sndri, pdahal seorg isteri itulah yg dah byk berkorban utk die...disaat die diijabkabulkn, disaat die berjauhan dgn kuarge sndri, disaat die membawe zuriat si suami..n yg paling mulia, disaat die melahirkn...bile dah melahirkn, nk kne berpantang plak...

aku mmg x sngke suami die snngup wat cm 2...mmg la x bleh salahkn suami 100%, p x kn smpai snggup pukul2 kot..?? 2 dah lebih wahai incik SUAMI....klau aku jumpe ko, mmg aku ceramah ko abes2...aku nk sepak terajang ko, aku pompuan..ilang keayuan aku nnt...hohoh...~

aku ade terbace artikel tentang Cara2 Rasulullah Melayani Isteri...kn bez klau sang si suami ikot cre baginda...mmg aman sentiase rumahtangge....meh, bace...utk renungan....

married Pictures, Images and Photos


jauh di sudut atie, aku sgt2 bersyukur krn aku dipertemukn dgn seorang insan yg amat memahami, yg sentiase ade bile aku memerlukn...yg selalu menasihati n menegur klau aku wat salah... aku syg die...

love him today! Pictures, Images and Photos


aku doakan smoge sahabatku akn menemui jalan penyelesaian yg terbaik utk rumahtanggenye....
~Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita. Tanpa mereka, hati, fikiran dan perasaan lelaki akan resah. Masih mencari walaupun sudah ada segala-galanya. Apa lagi yang tidak ada di syurga, namun Nabi Adam a.s tetap rindukan Siti Hawa. Kepada wanitalah lelaki memanggil ibu, isteri atau puteri. Dijadikan mereka dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh lelaki, tetapi kalau lelaki sendiri yang tak lurus, tak mungkin mampu nak meluruskan mereka. Tak logik kayu yang bengkok menghasilkan bayang-bayang yang lurus~ ♥

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Doakn kami ye....:)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers